Situacija »najprijaznejšega« slovenskega telekomunikacijskega operaterja, je vsak dan slabša. Znano je, da si je podjetje v letih poslovanja nakopala toliko dolga, da upniki niso več pripravljeni čakati na boljše čase, na nek oddaljen čas, ko bo podjetje lahko poravnalo dolgove, hkrati pa lastniki (predvsem cerkev), nimajo svežega kapitala ali pa ga ne mislijo več metati v vrečo brez dna, da bi podjetje ponovno dokapitaliziralo. Na trgu pa tudi ni poceni kapitala, verjetno pa tudi ni banke, ki bi T2ju sploh še odobrilo kredit. V teh razmerah in pri tem vzorcu poslovanja! Kakšni so torej možno scenariji, predvsem s stališča uporabnikov. Upajmo le, da lastnik ne bo po svoji ustaljeni praksi izjavil »bog nam pomagaj« in potem čakal, da se zgodi čudež. Ne bo ga! Zagotovo! Bog tudi nima denarja.
Scenarij1:
Predlogi za stečaj, ki so jih na sodišče vložili upniki, to ne sprejme in podjetje posluje naprej. Tudi v tem primeru pa bo prej ali slej T2 prisiljen pretehtati svoj poslovni model, glede na dejstvo, da ta ne prinaša dovolj prihodka za pokrivanje stroškov tekočega poslovanja in vračanju finančnih obveznosti. Cene se dvignejo – postopoma ali trenutno.
Scenarij2:
T2 kupi tujec. Zaradi velikih dolgov manj verjeten scenarij, saj tudi če bi bil T2 na voljo za 1€, so dolgovi menda tako visoki, da znesek presega vrednost podjetja. Pa tudi če se to zgodi, bo novi lastnik zagotovo prevetril ponudbo, poskušal narediti podjetje bolj profitabilno, kar bo mogoče le z dvigom cen.
Scenarij3:
T2 prevzame slovensko podjetje (nekajkrat se je že omenjal Telekom Slovenije). Največja vrednost T2ja so njegovi uporabniki, vendar je njihovo vrednost v kriznih časih neprimerno nižja od vrednosti pred letom ali dvema. V vsakem primeru ta scenarij pomeni, da se bodo cene dvignile, približale tistim, ki jih plačujejo obstoječi uporabniki prevzemnika. Sprememba verjetno ne bi bila trenutna, temveč postopna.
Scenarij4:
T2 propade. Uporabniki se znajdejo na suhem, brez storitev, ki so jih imeli. Ker T2 ponuja storitve zgolj tam, kjer obstaja konkurenca, bodo uporabniki lahko izbirali med ostalimi ponudniki, zagotovo pa ne bodo imeli na voljo enake pogoje in enake cene. Kot je meni znano, si propada ne želite ne Apek, ne država. Prvi, ker bo od Evrope dobil črno piko, saj bo moral razložiti, ali je morda krivda za propad tudi na njegovi strani, država pa ne, ker je menda T2 dobil kar nekaj denarja od EU in bi ga država morala vrniti.
Vprašanj pa je še veliko. Recimo, kdo je e lastnik optičnega omrežja, ki je poleg uporabnikov druga največja vrednost T2ja. On sam, ali Gratel, eden od večjih upnikov. Če je lastnik T2, potem si lahko izboljša finančno stanje, tako da odpre omrežje za ostale operaterje in jim to zaračunava. Če pa je dejanski lastnih Grtatel, pa lahko ta delno ali v celoti omrežje proda. Kar ne bo dobro za T2.
Jasno je le, da T2jevi uporabniki ne bodo čez noč ostali brez naročenih storitev. Lahko pa se zniža njihovo kvaliteta, v koliko T2 ne bo imel dovolj denarja in strokovnjakov za vzdrževanje omrežja in opreme ter redno plačevanje najnujnejših računov. To je za lastnike T2 najslabša možnost, saj pomeni umiranje na obroke, ko bodo uporabniki postopoma odpovedovali naročnine in prešli k ostalim ponudnikom. Ti lahko proces dodatno pohitrijo s posebno ponudbo za vse uporabnike, ki bi bili pripravljeni prestopiti. Kar pa seveda pomeni dvig cen, le da bi bil v tem primeru postopen.
Scenarij 5:
Nič od tega se ne bo zgodilo, podjetje bo našlo drugo pot za izhod iz položaja v katerem se je znašlo.
T2jeva ponudba je prijazna do uporabnikov, vendar obstajajo meje, ki bi jih moralo upoštevati vsako podjetje. Vprašanje je, ali so T2jeve cene tržne ali namenoma nižje, le zato, da bi operater pritegnil čim več uporabnikov. Problem T2ja ni toliko Telekom Slovenije, saj so vloženi predlogi za stečaj oziroma doglovi povezani z njegovo rastjo. Gratelu dolguje za izgradnjo optičnega omrežja, ki ga je podjetje gradilo, ko Telekomovega optičnega omrežja še ni bilo. Hoteli so biti prvi, bili so prvi, naredili so preboj, dobili na prvi pogled dovolj veliko uporabnikov, vendar so se kot kaže ušteli pri kalkulaciji. Dolg Smartcomu pa je menda povezan z mobilno avanturo, Nokia pa se je menda že tako ali tako umaknila, ker T2 ni plačeval njihovih strokovnjakov.
Kakor koli že gledamo, mora biti cene takšna, da je poslovanje pozitivno. Če to ni, potem je jasno, da bo prej ali slej prišlo do težav. Verjetno bi do njih prišlo tudi v primeru, da ne bi bili v krizi, saj so se ekonomski strokovnjaki že v preteklosti čudili T2jevemu poslovnemu modelu. Predvsem ker naj bi bil čas povrnitve investicij nesorazmerno dolg. (nekaj deset let), v tem času pa lahko pride na trgu do velikih sprememb, ki jih v takrat še ni bilo mogoče napovedati.
Kaj naj storijo obstoječi uporabniki? Za enkrat še nič, saj se poslovne težave podjetja še ne poznajo na njihovi ponudbi. Verjetnost, da bodo čez noč ostali brez vseh telekomunikacijskih storitev je malo verjetna, pa tudi če do tega pride, bodo lahko relativno hitro poiskali drugo pot. Nihče si ne želi propada T2-ja, ne upniki, ki so vložili predlog za stečaj, ne država tudi lastniki ne, zato se bo verjetno našla rešitev. T2 ni IUV!
Zadnjih prispevki avtorja: Marjan Kodelja
- Protesti z napako - February 6th, 2012
- Spletne televizija z napako - January 19th, 2012
- Kaj pa ljudje? - October 21st, 2011
- Ar.drone za prave geeke - September 23rd, 2011
- Namišljeni intervju - June 3rd, 2011




Še ene buče… cela blogosfera bučk. Tok bi jih rabili za noč čarovnic, ne pa zdaj.
jao jao
Zanimivo bi bilo raziskati kako vse so nagajali T-2 pri graditvi optičnega omrežja. Telekomu nikoli prej ni bilo potrebno plačevati koncesije za graditev omrežja – še več pogosto so mu krajevne in občinske oblasti pomagale pri graditvi, medtem ko je v Ljubljani zahteval od T-2 ogromno denarja, da je lahko gradil. Tega ne bi preživel noban ponudnik, ki nima v načrtih monopolnega izkoriščanja. Nekaj podobnega se je zgodilo pokojnemu GSM ponudniku Vegi. Smo že pozabili kako so se primorci “samoinciativno” uprli, da bi gradil pri njih oddajnike – seveda pa za Mobitel ni bilo pred tem skoraj nobenih problemov.
Nič se ne zgodi slučajno – za vsem nekdo stoji.
@Afnogunc da se nič ne zgodi slučajno večinoma drži, dejstvo pa je da je bila Vege en kup nesposobnih tujcev ki so mislili da so prišli v neko zahojeno afriško državo kjer ne bodo imeli dostojnih nasprotnikov
medtem kot ima T2 velike igralce cerkev, Kramberger…. in takim npr. Telekom ne more buč prodajati oz. posledično bit glavni razlog za njihov propad
na kratko o T2: če ne riskiraš ne profitiraš
če bi ravnali konzervativno bi propadli ali pa zelo zelo počasi pridobivali tržni delež, recesija pa je bila samo še pika na i za trenutno stanje
Vsi, ki so kakorkoli povezani s temi internetnimi operaterji in vedo kako stvari potekajo smo že dalj časa govorili, da vsaka čast, če t2-ju s takšnimi cenami uspeva poslovat pozitivno. A kot vidimo, je dobrozastavljen projekt dobil prevelika krila in se zadolžil do te mere, da mu lahko res še samo bog pomaga.
Dolg je tako velik, da se prav nikomur podjetja ne splača prevzet kot je napisal tudi avtor prispevka. Morebiten kupec sicer lahko nekaj pridobi z uporabniki a za pozitivno poslovanje se bodo cene morale dvigniti, uporabniki pa so tisti, ki pridejo in grejo. In kadar se pojavi zvišanje cen je dosti takšnih, ki gredo kam drugam samo zaradi principa, pa čeprav tudi pri tem drugem ponudniku čez čas cene narastejo.
Tako, da T2-ju se ne obe nič kaj rožnato obdobje. Če se jim pa uspe nekako izvleči, pa lahko vsi njihovi uporabniki pričakujejo bistveno zvišanje cen. Kar pa ponovno sproži verižno reakcijo.
Pomagaj si sam in Bog ti bo pomagal.
Naslov je tak kot, da je T2 tik pred bankrotom. Tisti, ki imajo radi Telekom bodo sedaj pospešeno gonili svojo in širili najslabši scenarij. Kot branjevke, slišala sem bla bla bla… Naj sodišča malo hitreje zmeljejo tiste tožebe, ki jih ima T2 proti T1. Od takrat, ko je bil pogoj za ADSL ISDN me Telekom ni videl nikoli več in me tudi ne bo. Grem raje na satelitski net. Dajte raje ob nedeljah več v puščico in redno plačujte račune.
Naj gre Moj mikro do T2 in jih direktno vprša kaj se dogaja, ne pa neke domneve, bajke in basni o kaj če bo.
Naslov je parodija na lastništvo in nič drugega. Če prebereš blog (neposredni odgovor na komentar uporabnika dozo), boš videl, da si o banktoru ni niti govora, osebno pa si ga ne želim, saj trdim, da je T2 dobro pretresel obstoječe operaterje, ko je začel delovati. Moje osebne mišljenje je celo, da bi moral biti univerzalni, vsem dosegljiv dostop v interent, vsaj 1/1 Mb in zastonj. A to je stvar države, ne poslovne sfere. Kar pa se nje tiče, pa se bi moralo vsem biti jasno, da poslovni svet ni črno bel in da ni eno podjetje negativno, drugo pa pazitivno. Poslušam namreč tudi pripomebe, ki jih imajo do T2 podjetja, kot so Telemach, Tušmobil…..
Bloga nisem napisal zato, ker se mi je zazdelo, da bi dobro bilo tako ali drugače pisati o T2ju, temveč zaradi dveh vloženih zahtev za stečaj….ti pa sta dejstvo in ne nekaj imaginarnega.
Na zadnje pa sledeče. Pred letoma sem na omenjeno podjetje zadnjič poslal zelo konkretno vprašanje in kot velikokrat prej dobil zelo meglen PR odgovor. Zato vem, kaj mi bodo odgovorili in se mi zdi izguba časa, da jih sprašujem….
Situacija pa je v tem primeru zelo preprosta. Dve zahtevi za stečaj (trejta je še vprašljiva) in trditev, da T2 tem dvema podjetjema dolguje 16 milijonov. O tem so pisali vsi mediji.
In še to…tudi T2 ne ve, kako bo glede zahtev za stečaj odločilo sodišče!
“O tem so pisali vsi mediji.”
In mediji kopirajo en od drugega… v bistvu pa ne gre nobenemu več zaupat. Odkar so začel podpihovat laži o gripi, bi vam lahko že kapnilo v glavo, da mediji ustvarjajo krizo in ne obratno.
LP
Strinjam se z tem, da mediji velikokrat delajo krizo, vendar, predloga za stečaj sta bila vložena…..drugo je, kaj se bo zgodilo od te točke naprej….
“…….dejstvo pa je da je bila Vege en kup nesposobnih tujcev ki so mislili da so prišli v neko zahojeno afriško državo ………”
Mislim, da je bil v vodstvu samo direktor tujec (francoz), vse ostalo so bili diplomanti naših silnih univerz (Edvarda Kardelja), lahko pa da je bil kakšen tujec več. Od matice v ZDA so dobili v glavnem dolarje s katerimi so v zelo hitrem času postavili 80% potrebne infrastukture, ki pa ni bila poceni. Naenkrat pa so se ljudje začeli složno upirati postavitvi novih oddajnikov. Jasno je postalo, da so nekomu stopili na žulj in ta nekdo je sprožil ustrezno medijsko gonjo proti “umazanim kapitalistom iz amerike”. Zgoraj navedeni citat pa bolj sodi v gostilniško družbo nižjega ranga.
Kje si našel Vego. Delno imaš prav, vendar tudi pri tej zgodbi velja, da ni črna ali bela slika.
Američani, ko so prišli, menda sploh niso vedeli, da je potrebno za postavitev baznih postaj imeti dovoljenja, med njimi tudi soglasje prebivalstva v bližini postaje. Res so mislili, da je dovolj da pridejo in gradijo, poslovna ideja pa je bila že v štartu, postavi operacijo in jo čim prej prodaj…..
Kar kaže tudi na to, da so jasno in glasno povedali, da bodo ponujali le pogovore in SMS, vse ostalo pa ne, ker ameriške analize kažejo, da samo to dvoje uporabniki potrebujejo.
Vega je imela nekaj dobrih strokovnih kadrov, kar pa težko rečemo za vodstvene kadre, ki so naredili kar nekaj napak. Je pa res, da so jim vsi metali polena pod noge. Morda še najmanj Mobiterl, saj je njemu ugajalo, da Vegini uporabniki gostujejo v njegovem omrežju, Vega pa to plačuje. Vega je bil največji trn v peti Si.mobilu, ki je bil tudi najbolj zadovoljen, ko je Vega propadla.
Je pa v ozadju zgodbe o Vegi še veliko svinjarije, ki verjetno nikoli ne bo prišla v javnost.
Afnogunc,
Vega je propadla predvsem zaradi tega, ker je država ščitila monopol namesto konkurence. Zoran Thaler, ki je bil pri Simobilu je sam povedal, da je po tem, ko je Vega končno zagrozila s tožbo in je EU pritisnila na državo, da je največ za uspeh Simobila naredila država z varstvom konkurence.
Oddajniki so bili samo pika na i. Sicer se pa spomnimo – visoke cene klicev v druga omrežja, nizke znotraj Mobitela, vezave za dolga leta…
kako ste eni tako prepričani o tako velikem dolgu.
A IMATE PRED NOSU ORIGINALNE DOKAZE O DOLGU.
Največji monopolisti so mediji TO SI ZAPOMNITE
Mikec, točno tako!